W ramach programu Szkoła 2.0 braliśmy udział w projekcie ORTOGRAMY. Na naszym blogu w kwietniu zaprezentowaliśmy pierwsze efekty naszej pracy, był to jedynie przedsmak tego co wydarzyło się później...
Po kilkumiesięcznej pracy dysponujemy:
1. Ugruntowaną wiedzą na temat poprawnej pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną,
2. Pakietem gier ortograficznych, które mogą nam posłużyć do utrwalania znajomości zasad,
3. Wirtualną książeczkę pt. "E-poradnik ortograficzny" - niezbędnik drugoklasisty i nie tylko.
4. Wyszukiwanie wyrazów w słowniku ortograficznym jest dla nas dużo prostsze.
Spotkanie z ortografią rozpoczęliśmy od przypomnienia i utrwalenia zasad ortograficznych, które do tej pory uczniowie poznali na edukacji polonistycznej. Na pasku tapety przyklejaliśmy wyrazy w dowolnej kolejności. Po wykonaniu prac powstały ścieżki ortograficzne. Uczniowie mogli poruszać się po polach np. wóz – wozy, wyjaśniając zasadę (ó wymienne na o). Była to zabawa z wykorzystaniem kodów QR. Ci którzy mieli trudność z przypomnieniem zasady, za pomocą czytnika mogli rozszyfrować kod, pod którym zapisane były zasady ortograficzne i je przywołać.
Kolejnym krokiem było samodzielne tworzenie gier przez uczniów. Dzieci miały dużą frajdę zarówno z grania, jak i projektowania aplikacji. Większość gier powstała przy wykorzystaniu aplikacji LearningApss.org. W ten sposób powstały rozmaite gry... od popularnych milionerów, przez różnego rodzaju quizy, krzyżówki i wykreślanki.
Dziś Ortogramy puszczamy w świat, mając nadzieję że będziecie czerpać przyjemność z nauki ortografii.
Nasze gry:
1. Ż CZY RZ ?
2. U CZY Ó ?
3. H czy CH ?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz